|
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Vraagstellingen
Voorbeelden van vragen vanuit de organisatie zijn:
Hoe krijgen we beweging in de situatie van individueel ziekteverzuim,
op welke wijze kan de medewerker succesvol deelnemen aan de bedrijfsprocessen,
welke vorm van begeleiding sluit aan bij onze vraagstelling?
Voorbeelden van vragen vanuit de medewerker zijn:
Hoe kan ik beter omgaan met spanningen in het werk,
wat zijn mijn kwaliteiten en ambities, hoe zorg ik voor een goede balans tussen werk en privé, hoe krijg ik weer plezier in mijn werk, wat kan een volgende stap zijn in mijn loopbaan?
Kenmerken van het zelfonderzoek
Het is een systematische en wetenschappelijk onderbouwde methode. De ‘Zelfkonfrontatiemethode (ZKM)” wordt wetenschappelijk ondersteund door het researchprogramma
‘Valuation and Motivation’ van de Katholieke Universiteit Nijmegen.
Een programma dat internationaal de erkenning ‘excellent’ heeft gekregen en daarmee tot het wetenschappelijke toponderzoek in Nederland behoort.
- De uniciteit van de medewerker staat voorop.
- De zelfwerkzaamheid van de medewerker in het proces is groot.
- De verschillende gevoelslagen worden aangeboord.
- Nieuwe inzichten worden omgezet in concrete veranderingsdoelen.
|
|
 |
 |
 |
|
|
|
|
|